söndag 3 februari 2008

Byggföretag med stavfel

Härom dagen besökte jag ett byggvaruhus i södra Stockholm. Då jag några dagar tidigare reagerat över att så många personer på Blocket inte kan stava till fåtölj utan tror att det har något med fot att göra så hade jag ett stort behov av att få meddela byggvaruhuset om deras likartade felstavning.

En vänlig, äldre man ur personalen tittade till på skylten över fåtöljen och kommenterade "Aha, jag vet nog vem som är ansvarig för det där". Ok, tänkte jag och väntade på en fortsättning, men mannen gick glatt iväg. Undrar vad min upptäkt leder till? Tänker han meddela någon, uppskattade han att jag tog mig tid och mod att hjälpa dem bli bättre...? Jag vet inte. Men hade han sagt "Tack för att du sa till (bekräfta mig som kund och mitt mod), jag skall be att någon ändrar det (ett resultat av mitt påpekande och omsorg som kund). (Och sedan med glimten i ögat) Aha, jag vet nog vem som är ansvarig för det där" så hade jag känt ett uns av delaktighet i företaget. Jag hade känt närvaron mellan mig och personalen. Det är dessa små saker som likt fog mellan kakelplattorna (inte bara under) skapar en stabilare kundlojalitet i branscher där lägst pris inte längre är ett starkt konkurrensmedel.


Inga kommentarer: